Reklamation och retur

Privatpersoner har 14 dagars ångerrätt/bytesrätt på den beställda produkten när de handlar online. Det innebär att du kan returnera oanvända, oskadade produkter med obruten kartong/försegling/teknisk försegling. Om en vara har använts eller hanterats ovarsamt, så att den inte längre kan säljas som en ny vara, är du skyldig att ersätta webbshoppen för varans värdeminskning. Du kan behöva öppna förpackningen för att kunna undersöka en produkts egenskaper och funktion, i så fall ska förpackningen öppnas så försiktigt som möjligt och återlämnas tillsammans med produkten.

Ångerrätt gäller inte för varor som inte är prefabricerade och som är tydligt skräddarsydda efter kundens personliga behov.

Företag bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppkommer därefter får reklameras inom garantitiden. 

Privatpersoner som utövar ångerrätt ska betala returfrakten. Om produkten är felaktig återbetalar vi returfraktkostnaden samt det belopp som betalats för den skadade eller fellevererade produkten, förutsatt att vi inte kan skicka en ersättningsprodukt inom rimlig tid.

Instruktioner

Denna instruktion gäller alla typer av returer. Det är viktigt att du fyller i alla rutorna i returformuläret. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste tas emot av oss inom denna tid.

  • Vi kommer att kontakta dig via e-post när din förfrågan har mottagits och kontrollerats.
  • Kom ihåg att alltid skicka produkten med yttre förpackning för att förhindra skador på originalpaketet.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.